يك فروشنده خوب وحرفه اي چه ويژگي هايي دارد؟

۳۸ بازديد

يك فروشنده خوب وحرفه اي چه ويژگي هايي دارد؟

راز فروش موفق

راز فروش موفق چيست و يك فروشنده خوب و حرفه اي چه ويژگي‌ هايي دارد؟ فروش محصول يك مهارت است كه بسياري از فروشندگان در آن موفق عمل مي‌كنند و با رعايت نكات مهم فروش و تقويت روابط بين فردي، مهارت‌هاي خود را در اين زمينه افزايش مي‌دهند. براي بسياري از فروشندگان، فروش يك محصول چالش برانگيز است؛ اين دسته از افراد به دنبال ويژگي‌هاي فروشندگان حرفه‌اي هستند تا با آشنايي از اين ويژگي‌ها و تقويت مهارت‌هاي خود، به يك فروشنده خوب و كاربلد تبديل شوند. مديران فروش شركت‌ها و كمپاني‌هاي بزرگ نيز به دنبال افرادي هستند كه بتوانند به خوبي با مشتريان ارتباط برقرار كنند و ويژگي‌هاي يك محصول را به مشتريان شرح دهند و بتوانند منجر به افزايش فروش محصولات يك شركت شوند. از اين رو دانستن ويژگي‌هاي يك فروشنده ماهر به مديران كمك مي‌كند تا فرد مناسبي را درنظر بگيرند. در ادامه اين مقاله از پي فا به بررسي ۱۰ ويژگي فروشنده خوب و حرفه اي مي‌پردازيم.

ويژگي‌ هاي يك فروشنده خوب و حرفه‌ اي

يك فروشنده خوب وحرفه اي چه ويژگي هايي دارد؟يك فروشنده خوب وحرفه اي چه ويژگي هايي دارد؟

همانطور كه مي‌دانيد، تبديل شدن به يك متخصص فروش با تجربه و حرفه‌اي در يك شب اتفاق نمي‌افتد. اما راه‌هاي زيادي براي تقويت مهارت‌هاي فروش وجود دارد و تفاوتي ندارد كه شما تجربه فروش نداشته باشيد و يا ۱۰ سال در اين زمينه تجربه داشته باشيد. آشنايي با ويژگي‌هاي كليدي يك فروشنده خوب و حرفه‌ اي به شما كمك خواهد كرد كه در اين زمينه موفق‌تر عمل كنيد.

۱. محصول و مزاياي آن را بشناسيد

شناخت محصول و مزاياي آن يك راز فروش موفق در فروشندگان حرفه‌اي است. اگر اطلاعات زيادي در مورد محصولي كه مي‌فروشيد نداريد، به احتمال زياد در فروش موفق عمل نخواهيد كرد. هنگامي كه شما در تلاشيد تا محصولي را به مشتري بفروشيد، بايد همه اطلاعات لازم درباره آن را بدانيد و نحوه استفاده از محصول را به مشتري توضيح دهيد و سؤالات ديگري را كه ممكن است مشتريان در طول عرضه محصول شما بپرسند، پيش بيني كنيد و به آن‌ها پاسخ دهيد. همچنين ارائه رضايت مشتريان ديگر از محصول مي‌تواند احتمال فروش را افزايش دهد.

۲. قبل از معرفي محصول، مخاطبان هدف خود را شناسايي كنيد

ويژگي فروشنده خوب و حرفه ايويژگي فروشنده خوب و حرفه اي

مخاطبان و مشتريان شما چه كساني هستند؟ بسياري از محصولات براي همه افراد مناسب نيستند، از اين رو بايد مخاطبان هدف خود را شناسايي كنيد و محصولات خود را به آن‌ها ارائه دهيد. در مرحله بعد، اگر محصولي را براي يك شركت خاص عرضه مي‌كنيد، مطمئن شويد كه در مورد آن شركت اطلاعات كافي داريد. اين موضوع موجب قانع كردن مشتري براي خريد محصول مي‌شود. ارائه اطلاعات درست در رابطه با شركت و محصول جزء ويژگي فروشنده خوب و حرفه اي است و موجب افزايش فروش شما مي‌شود.

۳. منافع مشتريان خود را در نظر داشته باشيد

هنگامي كه مشتريان خود را شناسايي كرديد، بدانيد كه نيازهاي آن‌ها چيست. اين موضوع به شما كمك مي‌كند نياز مشتريان را به محصول يا خدماتي كه مي‌فروشيد، وصل كنيد. همچنين شما بايد به هنگام فروش محصول مزاياي آن را به مشتريان ارائه دهيد و درصورتي كه مشتري از خريد محصول صرف نظر كرد، با ملايمت با او رفتار كنيد.

۴. ايجاد يك پيوند عاطفي بين محصول و خريدار

بهترين فروشندگان مي‌دانند كه چگونه با هر محصولي كه مي‌فروشند ارتباط عاطفي عميق‌تري پيدا كنند. مردم بيشتر بر اساس احساساتشان تصميم مي‌گيرند تا منطقشان، بنابراين فروشندگان حرفه‌اي، داستان‌ سراهاي قوي هستند كه چيزي را مي‌فروشند كه از نظر احساسي با آن ارتباط برقرار مي‌كنند. تقويت مهارت در اين زمينه مي‌تواند به افزايش فروش كمك كند.

۵. داشتن مهارت‌هاي فردي عالي و ايجاد اعتماد در مشتري

كسب اعتماد مشتريانكسب اعتماد مشتريان

يك فروشنده موفق و حرفه‌اي، مهارت‌هاي فردي عالي دارد و بر ايجاد ارتباطات موثر با مشتريان تمركز مي‌كند. بخش بزرگي از ارتباط با يك مشتري و فروش محصول، ايجاد ارتباط موثر و جلب اعتماد آن‌هاست، به خصوص اگر اين در رابطه با فروش يك محصول مهم و گران قيمت باشد. جلب اعتماد مشتريان ممكن است مدتي طول بكشد، اين مدت زمان جلب اعتماد به خصوص اگر براي سرمايه گذاري براي خريد يك محصول خاص است، بيشتر خواهد بود. بنابراين بهتر است به عنوان يك فروشنده حرفه‌اي، در اين فرايند عجله نداشته باشيد و صبوري كنيد.

۶. پرسيدن سوالات مهم

فروشندگان خوب و حرفه‌اي بهترين سوالات را از مشتريان مي‌پرسند و احساس نياز به محصول را در مشتريان بالقوه ايجاد مي‌كنند. فروشندگان حرفه‌اي و كاربلد مي‌توانند يك مسير سوال را دنبال كنند كه به نياز احتمالي آن‌ها مي‌رسد. پاسخ مشتريان به اين سؤالات، اطلاعات مورد نياز براي يك فروشنده را فراهم مي‌كند و از اين طريق مي‌توانند محصولات بيشتري را به فروش برسانند. همچنين توانايي قرار دادن خود به جاي مشتري يكي ديگر از ويژگي‌هاي فروشنده خوب و حرفه اي است كه به او كمك مي‌كند ارتباط عاطفي عميق‌تري با مشتريان داشته باشد و شانس فروش را افزايش دهد.

۷. خوشبين بودن

راز فروش موفقراز فروش موفق

يك ويژگي كه بيشتر افراد به دنبال آن نيستند، خوش بيني است. فروش، يك مهارت منحصر به فرد است و فروشندگان ماهر و كاربلد به شدت تحت تاثير اين باور دروني هستند. براي اين دسته از افراد مهم نيست در طول فروش چه اتفاقي مي‌افتد، صحبت، تماس يا گفتگوي بعدي نتيجه بهتري خواهد داشت. مشتريان به راحتي مي‌توانند با اين دسته از افراد ارتباط برقرار كنند و انرژي، انگيزه و اعتماد به نفس آن‌ها را احساس كنند. خوشبين بودن در واقع يك راز فروش موفق است.

۸. كسب تجربه در زمينه فروش

فروش خوب يك مهارت مهارت است و‌ به توانايي‌هايي نياز دارد؛ بنابراين همه افراد نمي‌توانند در اين زمينه موفق عمل كنند و به فروشندگان ماهر و حرفه‌ اي تبديل شوند. موفقيت در فروش نياز به كسب تجربه دارد. فروش يك محصول به شجاعت، عزم و صبر نياز دارد. براي به دست آوردن تجربه در زمينه فروش، مي‌توانيد به عنوان كارآموز در يك موقعيت فروش در شركت‌هاي مختلف فعاليت كنيد. اين فرصت‌ها معمولاً همراه با آموزش‌هاي عملي است، كه براي تبديل شدن به يك فروشنده خوب و حرفه‌اي ضروري است. همچنين به هنگام فروش يك محصول به نيازهاي مشتريان توجه كنيد و راه حل‌هاي مناسب را به آن‌ها ارائه دهيد. مزايا و معايب مدل كسب و كار خود را بپذيريد و صادق باشيد.

۹. در مورد اصول فروش آموزش ديده باشيد

اگر مي خواهيد در زمينه فروش موفق و حرفه‌اي باشيد، به تجربه و آموزش باكيفيتي نياز داريد. بسياري از برنامه‌هاي فروش آنلاين وجود دارد كه گواهي و مدارك معتبري نيز به شما ارائه مي‌كنند. اين دوره‌ها توسط اساتيد و فروشندگان ماهر برگزار مي‌شود كه به شما در اين زمينه اطلاعات مهمي ارائه مي‌دهند. به هنگام فروش سعي كنيد تا حد امكان آراسته باشيد و لباس مناسب و رسمي به تن داشته باشيد.

۱۰. اهداف حرفه اي تعيين كنيد

تعيين اهداف فروش براي تبديل شدن به يك فروشنده حرفه‌اي و كاربلد بسيار مهم است. اين كار شما را با ميزان محصولات يا خدماتي كه براي فروش نياز داريد هماهنگ نگه مي‌دارد. تعيين اهداف همچنين به شما كمك مي‌كند در مسير خود ثابت قدم بمانيد و روي هدف نهايي خود متمركز شويد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.