انواع روش هاي تبليغ در اينستاگرام
معرفي روش هاي ديده شدن شما در اينستاگرام
در سال هاي اخير، شبكه ها و رسانه هاي اجتماعي به خصوص اينستاگرام، به يك پلتفرم محبوب تبديل شده اند. اينستاگرام اكنون بيش از ۱.۳ ميليارد كاربر فعال دارد و كسب و كارهاي زيادي در اين شبكه اجتماعي مشهور شروع به فعاليت كرده اند كه از اين طريق كسب درآمد مي كنند. اينستاگرام فرصتي بي نظير براي انواع كسب و كارها و تجارت هاي نوپا فراهم مي كند تا با ايجاد محتواي بصري، به بازار هدف خود برسند. انواع مختلفي از روش هاي تبليغات اينستاگرام وجود دارد كه صاحبان كسب و كار ها و بيزينس ها مي توانند از آن ها براي رسيدن به اهداف تجاري خود استفاده كنند. تبليغات اينستاگرامي انواع مختلفي دارند كه با توجه به نوع مخاطب هدف و برند مورد استفاده قرار مي گيرند تا مخاطبان بيشتري را جذب كنند و فروش خود را افزايش دهند. در اين مقاله قصد داريم به معرفي انواع اين روش ها براي افزايش بازدهي صفحات مجازي در اينستاگرام بپردازيم.
تبليغات اينستاگرام چيست؟

تبليغات اينستاگرام مجموعه اقدامات خاصي هستند كه كسب و كار ها و صاحبانان مشاغل، مي توانند براي افزايش تعداد مخاطبان و افزايش فروش خود، به كار بگيرند. تبليغات در اينستاگرام مانند ساير شبكه هاي اجتماعي اعم از فيس بوك، در سراسر برنامه ظاهر مي شود، از جمله در صفحه Home كاربران، استوري ها، اكسپلور و موارد ديگر. پست هاي تبليغاتي در اينستاگرام مانند پست هاي معمولي هستند، اما اغلب از يك برچسب برخوردار هستند كه نشان دهنده جنبه تبليغي پست مذكور است. پلتفرم اينستاگرام گاهي براي پست هاي تبليغاتي هزينه اي از كاربران دريافت مي كند كه اين هزينه به عوامل مختلفي بستگي دارد. در واقع هيچ معيار مشخصي براي تعيين هزينه هاي دقيق تبليغ در اينستاگرام وجود ندارد.
انواع تبليغات اينستاگرام

اينستاگرام در سال هاي اخير به يك پلتفرم محبوب تبديل شده است. اين شبكه اجتماعي بزرگ، اكنون بيش از ۱.۳ ميليارد كاربر فعال دارد و كسب و كار هاي زيادي در آن شروع به فعاليت كرده اند كه از اين طريق كسب درآمد مي كنند. مهم است كه بدانيد انواع مختلفي از فرمت هاي تبليغاتي در اينستاگرام وجود دارد، كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم.
تبليغات تصويري
تبليغات تصويري به كسب و كار ها اين امكان را مي دهد كه از تصاوير براي تبليغ برند، محصولات و خدمات خود استفاده كنند. تبليغات تصويري براي كمپين هايي با محتواي بصري جذاب كه مي تواند در يك تصوير منفرد منتقل شود، مناسب است. اين تصاوير را مي توان از طريق عكاسي حرفه اي يا طراحي و تصوير سازي، با كيفيت بالا ايجاد كرد. در تبليغات تصويري همچنين امكان افزودن متن به تصاوير نيز وجود دارد. اما با اين حال، اينستاگرام توصيه مي كند براي داشتن بهترين نتيجه و بازدهي در تبليغات، بهتر است متن هاي روي تصاوير را تا حد امكان كاهش دهيد.
تبليغات استوري
تبليغات در استوري اينستاگرام، تبليغات تصويري يا ويديويي به شكل صفحه كامل هستند كه در استوري كاربران ظاهر مي شوند. بيش از 500 ميليون كاربر اينستاگرام هر روز استوري هاي گوناگون را مشاهده مي كنند. تعامل اغلب كاربران با تبليغات استوري ها بيشتر است، زيرا فرمت آن كل صفحه موبايل را پوشش مي دهد و بسيار فراگير و جذاب تر از پست هاي تبليغات صفحه اي است. بهترين تبليغات استوري اينستاگرام، آن هايي هستند كه شبيه به استوري هاي معمولي به نظر مي رسند و به عنوان تبليغات از ساير استوري ها متمايز نمي شوند. هنگام طراحي تبليغات استوري، برند ها و صاحبين كسب و كار، مي توانند از همه ويژگي هاي استوري اينستاگرام مانند فيلتر ها، متن ها با فونت هاي مختلف، GIF و استيكر هاي تعاملي استفاده كنند. در حالي كه استوري اينستاگرام يك عملكرد نسبتا جديد تر در اينستاگرام است، نمي توان انكار كرد كه به يك ويژگي محبوب در اين پلتفرم تبديل شده است. تبليغات استوري موارد تبليغاتي (عكس يا فيلم) است كه در بخش استوري اينستاگرام كاربران هدف ظاهر مي شود. اين نوع از روش تبليغ در اينستاگرام، براي زماني كه مي خواهيد به مخاطبان خود اهميت محصول يا برند خود را بدهيد، بهترين گزينه است.
تبليغات ويديويي
تبليغات ويديويي مانند تبليغات تصويري در اينستاگرام، به برندها و كسب و كار ها اين امكان را مي دهد تا نگاه دقيق تري به برند، محصولات و خدمات خود داشته باشند و آن ها را در اختيار كاربران قرار دهند. تبليغات ويديويي در IGTV مي تواند تا 60 دقيقه طول بكشد، اما ويديو هاي كوتاه تر معمولاً تاثير گذاري بيشتري دارند.
تبليغات مجموعه اي
تبليغات مجموعه اي، تركيبي از تبليغات است. تبليغات مجموعه اي، محصولات را مستقيماً از كاتالوگ محصولات شما به نمايش مي گذارد. همچنين اين نوع تبليغ، براي برند هاي تجاري الكترونيك مناسب تر هستند، زيرا به كاربران اجازه مي دهند محصولات را مستقيماً از آگهي تبليغاتي بارگذاري شده، خريداري نمايند. هنگامي كه كاربر روي تبليغ كليك مي كند، به يك فروشگاه فوري اينستاگرام هدايت مي شود، جايي كه مي تواند درباره محصول مورد نظر اطلاعات بيشتري كسب كرده و سپس اقدام به خريد كند.
براي تأثير گذاري بيشتر تبليغات بايد به نكات زير توجه كنيد:
- با در نظر گرفتن استراتژي هاي بازاريابي و تبليغات خود، مهم ترين نتيجه را براي كمپين تبليغاتي اينستاگرام شناسايي كنيد. آيا مي خواهيد ترافيك و بازديد ها را به وب سايت خود هدايت كنيد؟ بازديد هاي ويديويي براي يك محصول جديد دريافت كنيد؟ افزايش آگاهي از برند براي يك كسب و كار جديد؟ خريد هاي تجارت الكترونيك، نصب برنامه، يا ثبت نام ايميل را افزايش دهيد؟ پس از مشخص كردن هدف خود، مي توانيد از روش هاي تبليغاتي بر اساس اهداف خود استفاده كنيد.
- مخاطب هدف شما كيست؟ بسته به اين كه مي خواهيد چه كسي را با تبليغات اينستاگرام خود هدف قرار دهيد، برخي از انواع تبليغات ممكن است بهتر از ساير انواع آن ها باشند. آيا آن ها تماشاي ويديو ها به مدت طولاني را دوست دارند؟ آيا آن ها خريداران آنلاين هستند؟ آيا به جاي جستجو در صفحه هوم خود، زمان بيشتري را صرف تماشاي استوري ها و ريلز هاي اينستاگرام مي كنند؟ انواع تبليغات را با اهداف و بازدهي بالا انتخاب كنيد كه با علاقه مندي هاي مخاطبان شما مطابقت داشته باشد.
- چه چيزي روي مخاطبان اصلي شما بهترين عملكرد را داشته است؟ اين احتمال وجود دارد كه فالوئر هاي اصلي شما شباهت هاي زيادي با مخاطباني داشته باشند كه با تبليغات اينستاگرام خود، آن ها را هدف قرار مي دهيد. بنابراين، به فيد مخاطبان اصلي خود نگاه كنيد تا ببينيد چه نوع محتوايي عملكرد و بازدهي بالايي داشته است، اين كار مي تواند به شما نشان دهد كه چه روش تبليغاتي ممكن است باعث افزايش مخاطبان شما شود.
نتيجه گيري
انتخاب يك فرمت تبليغاتي در اينستاگرام براي كسب و كار شما مي تواند چالش برانگيز باشد. تبليغات مختلفي در اينستاگرام وجود دارد كه هر كدام مزايا و ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارند. اگر به دنبال يك نقطه شروع براي تصميم گيري در مورد بهترين نوع تبليغات براي برند يا كسب و كار خود هستيد، مي توانيد كمپين هاي تبليغاتي اينستاگرام را با فرمت هاي مختلف اجرا كنيد تا يك ديد كلي از نتايج داشته باشيد و سپس بتوانيد بهترين نوع تبليغ را متناسب با شرايط خود اجرا كنيد. پس از انتخاب فرمت تبليغاتي در اينستاگرام، بايد به ساير نكات بازاريابي نيز توجه داشته باشيد تا از تبليغات بهترين بازدهي را كسب كنيد.